کاردرمانی در منزل

معرفی خدمات کلینیک

کاردرمانی در منزل اصفهان | گفتاردرمانی در منزل اصفهان

کاردرمانی در منزل اصفهان

یکی از خدمات موثر در حیطه توانبخشی، کاردرمانی در منزل می باشد که جهت رفاه حال مراجعینی است که امکان مراجعه به کلینیک را ندارند. و این امر با هدف تسهیل روند درمان و طرح درمان در منزل تحت نظر مدیر مجموعه ارائه می گردد. در این کلینیک، خدمات کاردرمانی جسمی حرکتی و کاردرمانی ذهنی با بالاترین کیفیت توسط درمانگران متخصص، قابل اطمینان و با تجربه در نقاط مختلف شهر اصفهان به شما عزیزان ارائه می گردد.

گفتاردرمانی در منزل

گفتاردرمانی توسط درمانگران متخصص، متبهر، مجرب و مورد اعتماد در تمامی مناطق شهر اصفهان آماده ارائه خدمات گفتاردرمانی به کودگان و بزرگسالان هستند.

کاردرمانی در منزل

چرا خدمات کاردرمانی در منزل ما؟

ارزیابی کاردرمانی اصفهان

درمانگران حرفه ای

درمانگران کلینیک ما تجربه چند ساله برای ویزیت در منزل دارند. مدیریت کلینیک از بین ده ها کاردرمانگر بهترین متخصص را متناسب با وضعیت بیمار انتخاب می کند.

بهترین قیمت خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی

قیمت مناسب

هزینه کاردرمانی در منزل برای تمامی مناطق شهر ثابت است و فقط نسبت به نوع بیماری کمی اختلاف قیمت دارد. برای استعلام هزینه کاردرمانی با ما تماس بگیرید.

تضمین کیفیت خدمات کاردرمانی

تضمین کیفیت

ما کیفیت کار و تخصص درمانگرها را تضمین میکنیم برای این تضمین هم در صورت عدم رضایت، هزینه جلسه اول از شما دریافت نمی شود.

آیا به خدمات کاردرمانی نیاز دارید؟

ما ارزیابی تخصصی را به صورت رایگان انجام می دهیم ...

ارزیابی تخصصی بیماران و تشخیص دقیق مشکلات آنان از اصلی‌ترین اجزا درمان می‌باشد. اگر ارزیابی صحیح انجام شود و اختلالات درست تشخیص داده شوند، این امر می‌تواند نقش مهمی در درمان و حتی سرعت بهبودی بیمار داشته باشد.

توانبخشی در منزل برای چه کسانی مناسب است؟

  • به طور کلی کاردرمانی برای افرادی که به خاطر یک مشکل فیزیکی یا ذهنی قادر به زندگی کردن به صورت مستقل نیستند مناسب است.
  • کاردرمانی برای کودکان، بزرگسالان و سالمندان دارای مشکلات حرکتی، کاربردی است.
  • کودکانی به خاطر مشکل حرکتی قادر به راه رفتن نیستند.
  • بزرگسالانی که به خاطر سکته مغزی، ضربه مغزی، ضایعات نخاعی و ام اس وابسته دیگران هستند.
  • سالمندانی که به خاطر سندرم های مرتبط با سن خود و ضعف پیشرونده قادر به انجام فعالیت های روزانه ی خود نیستند.

کاردرمانی و گفتاردرمانی در منزل چه کمکی به شما می کند؟

هدف از کاردرمانی در منزل (هوم ویزیت) چیست؟

  • استفاده از تجهیزات کمکی:
 استفاده از تجهیزات کمکی مانند اسپیلنت ها و ارتز های مختلف جهت جلوگیری از ایجاد بد فورمی های اسکلتی از دیگر موارد درمانی ارائه شده می باشد. با انجام یک ارزیابی جامع در زمینه مهارت های حرکتی ظریف توانایی های فرد در زمینه توانایی استفاده از دست ها برای غذا خوردن با قاشق و چنگال، مداد دست گرفتن و نوشتن، انجام مهارت هایی نظیر قیچی کردن، دستکاری اشیا و … می توان مشکلات حرکتی بیمار در زمینه مهرت های حرکتی ظریف را شناسایی و طرح درمان را با توجه به سطح بیمار ارائه نمود.
  • ارزیابی بینایی:
ارزیابی های بینایی در زمینه دامنه دید بیمار، مهارت های هماهنگی چشم ودست که به علت آسیب های مغزی در بیماری های مختلف نظیر سکته مغزی و پارکینسون با مشکلات زیادی مواجه می شوند از مواردی هستند که با انجام تمرینات کاردرمانی درمنزل به خوبی قابل درمان و اصلاح می باشند و در صورت پیگیری مداوم و مناسب می تواند کمک شایانی به استقلال بیمار کنند.
  • آموزش مهارت های خودیاری:
آموزش مهارتهای خود یاری مانند استحمام، استفاده از سرویس بهداشتی، تعویض لباس، غذا خوردن مستقل و مانند آن یکی از بخش های مهم و اصلی در حیطه کاردرمانی در منزل در بیماران می باشد. درمانگران مجرب مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی ما با ارزیابی جامع توانمندی ها و نقاط ضعف بیمار به آموزش روش هایی می پردازند که بیمار بتواند از حد اکثر توان خود برای انجام فعالیت های روزمره خود استفاده کند.
  • تطابقات محیطی:
ایجاد تطابقات محیطی مختلف در محیط منزل بیمار نظیر استفاده از دستگیره های کمکی بر روی دیوار ها یا در کنار تخت بیمار بسته به نیاز فرد، اصلاح سطح قرار گیری وسایل مورد نیاز بیمار یا حذف بعضی موانع در مسیر حرکت فرد در محیط منزل، همچنین آموزش های لازم به افراد خانواده در جهت کمک به انجام فعالیت های مختلف فردی و اجتماعی بیمار از دیگر موارد کار در زمینه کاردرمانی در منزل می باشد.
  • تجویز وسایل کمکی: 
تجویز وسایل کمکی مناسب نظیر واکر، عصاهای مختلف و… که جا به جایی و حمل بیمار را در محیط منزل آسانتر می کنند می تواند در کاهش فشار وارده به خانواده و بیمار کمک کننده باشد. تقویت مهارت های ذهنی آسیب دیده در فرد بیمار مخصوصا در بیماران ضربه مغزی، سکته مغزی، تومورهای مغزی و دمانس نظیر مهارت های حافظه کوتاه مدت، قدرت استدلال و حل مسئله، افزایش سطح توجه و هوشیاری و گوش به زنگی بیمار همچنین کمک به شرکت فرد آسیب دیده در فعالیت های اجتماعی با خانواده نظیر گفتگو های فامیلی، استفاده از تجهیزات الکترونیک مانند کامپیوتر و گوشی ها هوشمند تلفن همراه، بالا بردن توانایی های فرد در کاربرد مهارتهای بدست آمده بعد از آسیب مغزی در جهت تولید و انجام فعالیت های هدفمند در محیط منزل و در مراحل بعدی خارج از منزل به تقویت حس اعتماد به نفس و بالا بردن سطح امید به زندگی در بیماران موثر می باشد.
  • مشاوره خانواده:
مشاوره خانواده در جهت نحوه برخورد با بیماران و کمک هایی که می توانند بهبود و درمان بیمار را تسریع بخشند از دیگر خدمات کاردرمانی در منزل می باشد. انجمن علمی کاردرمانی ایران

بهترین کلینیک کاردرمانی اصفهان کجاست؟

انتخاب کلینیک کاردرمانی مهمترین انتخاب شما در راه بهبود فرزند دلبندتان است. ما شرایط را برای شما به گونه ای فراهم نموده ایم که بیشترین آثار مثبت را برای شما و فرزند عزیزتان در پی داشته باشد ...

ویژگی های کاردرمانی و گفتاردرمانی هوم ویزیت خوب چیست؟

یک کاردرمانگر و گفتاردرمانگر هوم ویزیت خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • متخصص کاردرمانی با ایجاد یک رابطه درمانی و در عین حال صمیمی با بیمار و خانواده کمک می کند تا اعضای خانواده را به صورت فعال در روند درمان بیمار وارد کرده و از این طریق نه تنها باعث تسریع روند درمان شده بلکه در ایجاد روابط صحیح بین فردی تلاش کرده و محیط را برای برگشت بیمار به جامعه به عنوان یک فرد موثر و قابل احترام با توانایی های کنونی خود آماده می سازد.
  • در طول روند درمان کاردرمانی در منزل متخصصین توانمند این مرکز به صورت منظم و هفتگی گزارش روند درمان و پیشرفت بیماران را در زمینه های مختلف به مدیریت کلینیک ارائه کرده و راهنمایی های لازم را دریافت می نمایند.
  • همچنین ارزیابی های مداوم سه ماه یک بار بسته به نیاز بیمار توسط مدیر در کلینیک انجام شده و تمرینات و دستورات درمانی مناسب با روند پیشرفت و نقاط ضعف بیماران به صورت دوره ای ارائه می شود.
  • همچنین امکان تماس حضوری و تلفنی بیماران و اعضای خانواده آنان با مدیریت کلینیک جهت توضیح روند درمان و پاسخگویی به سوالات ایجاد شده در طول مدت درمان برای بیماران امکان پذیر بوده و این اعتماد را در بیمار ایجاد می کند که تغییرات درمانی بیمار کاملا زیر نظر متخصص مرکز می باشد.
  • همچنین تمام روند ارزیابی و برنامه درمانی توسط مدیر کلینیک برنامه ریزی و با خانواده و بیمار در میان گذاشته می شود. تغییر، اضافه یا کم شدن تمرینات درمانی یا سطح آن ها مورد ارزیابی قرار گرفته و طبق سیستم طبقه بندی شده مرکز ارائه می شود.
کاردرمانگر

بهترین درمانگر هوم ویزیت کیست؟

انتخاب کاردرمان و گفتاردرمان یکی از مهمترین عوامل موثر در بهبود و پیشرفت سریع تر مراجع است. ما به شما کمک میکنیم که مناسب ترین درمانگران هوم ویزیت در اصفهان را برای کودک خود انتخاب کنید ...

نقش کاردرمانی تطبیق منزل

یکی از اهداف کاردرمانی در منزل بررسی محیط خانه و انجام یکسری تغییرات تطابقی در محیط خانه می باشد که فرد با وجود ناتوانایی ذهنی و جسمی بتواند از حداکثر توانایی خود در فعالیت های روزمره استفاده کند.
متخصصان کاردرمانی در تشخیص اینکه چگونه محیط بر توانایی انجام مشاغل مورد نظر تأثیر می گذارد، آگاهی دارند. یک متخصص کاردرمانی تعادل، هماهنگی، استقامت، آگاهی از ایمنی، قدرت، توجه، حل مسئله، بینایی، ارتباطات و بسیاری از کارکردهای دیگر را ارزیابی می کند در حالی که فرد وظایف روزانه را انجام می دهد.
علاوه بر توانایی های عملکرد فرد، متخصصین کاردرمانی نیز محیط خانه را ارزیابی می کنند تا موانع عملکرد را شناسایی کنند. علاوه بر توانایی های عملکرد فرد، متخصصین کاردرمانی نیز محیط خانه را ارزیابی می کنند تا موانع عملکرد را شناسایی کنند.
متخصصین کاردرمانی همچنین جنبه هایی از خانه را مورد بررسی قرار می دهند که ممکن است برای تسهیل عملکرد نیاز به اصلاح داشته باشد.
به عنوان مثال حمایت با اندام فوقانی مانند نرده یا میله می تواند به کسی که در تعادل در حین حرکت و فعالیت های خود مراقبتی دچار مشکل است، کمک کند. به عنوان بخشی از ارزیابی، متخصصین کاردرمانی چگونگی تعامل فرد با محیط را برای انجام یک کار یا فعالیت بررسی می کنند.
از طریق این فرآیند، اصلاحات و استراتژی های مداخله ای برای بهبود تناسب بین این عناصر با هدف حداکثر امنیت و استقلال در خانه انتخاب شده اند. برنامه مداخله ممکن است شامل استراتژی هایی مانند تجهیزات تطبیقی ، روشنایی، آموزش مراقب خانواده یا بازسازی باشد.

احتمالا هنوز سوالات زیادی درباره مشکلی که برایتان پیش آمده است دارید. اکثر خانواده ها سوالات مشترکی در خصوص بیماری ها و اختلالات شایع دارند که در این قسمت به آنها پاسخ داده شده است.

در جلسات کاردرمانی در منزل چه مواردی مهم است ؟

چکار کنیم تا جلسه کاردرمانی در منزل بیشترین بازدهی ممکن را داشته باشد؟

  • برای کاردرمانی کودکان سعی کنید کودک به مقدار کافی خوابیده باشد.
  • حتما فاصله غذاخوردن و شیر خوردن فرزندتان را با کاردرمانگر هماهنگ کنید.
  • وسایل تیز و خطرناک و پرسروصدا را از دسترس خارج کنید.
  • دمای محیط را تنظیم کنید،تمرین های درمانی معمولا باعث بالا رفتن دما و ضربان قلب کودک می شوند.
  • نور محل انجام کاردرمانی مناسب باشد.
  • طبق گزارش انجمن بهداشت حرفه ای آمریکا علاوه بر مهم بودن رفع مشکلات فیزیکی، درمانگران در کاردرمانی باید به عوامل روانشناختی و اجتماعی هم اهمیت بیشتری دهند که همین می تواند بر عملکرد فیزیکی کودکان نیز تاثیر بگذارد.
خدمات مشاوره

درخواست جلسه مشاوره

مشاوره توانبخشی خدمتی حرفه ای است که برای کمک به سازگاری بهتر بیماران با پیامدهای روان شناختی، خانوادگی، اجتماعی و شغلی بیماری های جسمی و روانی شدید و مزمن، قطع عضو و یا فلج حرکتی و ... توسط روان شناسان مشاور آموزش دیده به این منظور ارائه می شود.

پاسخ سوالات رایج در مورد کاردرمانی در منزل

هزینه کاردرمانی در منزل چقدر است؟

تعرفه کاردرمانی در منزل هر ساله توسط هیئت دولت تصویب و توسط وزارت علوم به کلیه مراکز توانبخشی و درمانی ابلاغ می گردد. در این کلینیک برای رعایت حال مراجعین گرامی، تخفیف مناسبی به آنان ارائه می گردد. این هزینه برای مناطق مختلف شهر اصفهان ثابت است و فقط نسبت به مدت زمان جلسه اختلاف قیمت دارد. برای آگاهی از هزینه دقیق هر جلسه، با پذیرش کلینیک تماس حاصل نمایید.

آیا کاردرمانی در منزل تحت پوشش بیمه می باشد؟

در پایان جلسات کاردرمانی در منزل، رسید پرداختها و گواهی مربوطه به همراه با مهر و امضای مدیر کلینیک ارائه می گردد و بیمه هایی که خدمات توانبخشی را تحت پوشش دارند بخشی از هزینه ها را به شما پرداخت خواهند کرد.

در چه مناطقی از اصفهان خدمات گفتاردرمانی کاردرمانی در منزل ارائه می گرد؟

در کلیه مناطق اصفهان شامل خیابان چهارباغ بالا، خیابان آبشار، خیابان مشتاق، خیابان آزادگان، بزرگراه همت، خیابان سلمان فارسی، خیابان بزرگمهر، خیابان بهشتی نژاد، خیابان باغ گلدسته، خیابان شمس آبادی، خیابان باغ فردوس، بزرگراه چمران، پل بزرگمهر، پل غدیر، خیابان سجاد، میدان انقلاب پل فلزی، خیابان چهارباغ پایین، خیابان فردوسی، خیابان استانداری، خیابان ابن سینا، خیابان 22 بهمن، خیابان هشت بهشت غربی، بلوار آئینه خانه، خیابان آمادگاه، دروازه شیراز، خیابان سپه، میدان امام حسین، خیابان شیخ بهایی، خیابان حافظ، خیابان حکیم نظامی، خیابان کمال اسماعیل، خیابان کاشانی و ... این خدمات ارائه می گردند.

مقالات مفید و کاربردی برای خانواده ها

آگاهی و نقش فعال والدین، لازمه اثربخشی بیشتر درمان است ...

سوالی دارید؟

با یکی از متخصصین کاردرمانی کلینیک صحبت کنید تا راه حل مشکل خود را پیدا کنید. ما از پاسخگویی به سوالات شما خوشحال می شویم.

پس اگر ساکن شهر اصفهان هستید

با ما تماس بگیرید ...

(تماس در ساعات کاری و پیام به صورت شبانه روزی)

09135553323

سایر راه های ارتباطی

❤️

بعضی از کودکان ،
کم توان به این دنیا میان ...
شاید خدا میخواسته
با دستای مهربون شما
اونها را تــوانـمــند کنه ...

پس دوستان مهربان

بسم الله ...

کمک به درمان کودکان نیازمند

5/5 - (34 امتیاز)

8 نظر در مورد “کاردرمانی در منزل | گفتاردرمانی در منزل;

  1. سلام… منزل ما در محدوده خیابان شیخ صدوق اصفهان قرار داره.. در منطقه ما هم کاردرمانی در منزل دارین؟

    1. سلام. با آرزوی سلامتی برای همه بیماران به استحضار میرسانیم که همکاران ما در کلیه مناطق شهر اصفهان از جمله مناطق جنوبی شهر اصفهان شامل خیابان شیخ صدوق شمالی و جنوبی آمادگی لازم به ارائه خدمات توانبخشی در منزل را دارا می باشند، لذا پیشنهاد میشود که برای بررسی دقیقتر مشکل و انتخاب بهترین درمانگر متناسب با نیاز شما، از طریق تماس تلفنی با کلینیک مراتب را اعلام تا در اصرع وقت اقدامات لازم انجام گیرد.
      باتشکر

  2. باسلام و عرض خسته نباشید.همسر من مبتلا به ام اس شده.دکترگفته که بایدکاردرمانی بشه.شما میتونیدکمکش کنیدبراش سخته بیادکلینیک.چطور نوبت بگیرم

    1. باسلام و احترام
      شما میتوانید طی تماس تلفنی با پذیرش از طریق شماره تلفن 09135553323 ضمن کسب اطلاعات بیشتر، با مشاوران کلینیک صحبت نموده تا متناسب با نیاز شما، بهترین کاردرمانگر برای ویزیت در منزل معرفی شده و برنامه درمانی تنظیم گردد.
      با آرزوی بهبودی برای همسر محترمتان

  3. ازتون واقعا ممنونم…
    می خواستم از زحمات شما بابت کاردرمانی مادرم تشکر کنم…
    خدا خیرتون بده

    1. باسلام
      همه اعضای تیم توانبخشی این کلینیک فارغ التحصیل رشته های تخصصی خود از دانشگاه های معتبر بوده و دارای کد نظام پزشکی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: