گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین

معرفی خدمات کلینیک

کاردرمانی و گفتاردرمانی آنلاین

خدمات گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین به صورت کاملا غیرحضوری است و مخاطبین در هر نقطه از کشور و جهان از طریق ارتباط ویدئویی به صورت اینترنتی می توانند با گرفتن نوبت قبلی به راحتی از خانه، دفتر، مهد کودک، مدرسه و یا هر مکان دیگری به درمانگر متخصص متصل شوند. جلسات آنلاین معمولا به صورت زنده برگزار می شود و کاربرگ ها و تمرینات از طریق واتساپ ارسال می گردد.

کاردرمانی و گفتاردرمانی آنلاین

مزیت های کاردرمانی و گفتاردرمانی آنلاین

گفتاردرمانی و کاردرمانی آنلاین چه مزایا و معایبی نسبت به توانبخشی به صورت حضوری دارد؟

  • ارزیابی دقیق : بیمار در محیط خانه و براساس ویدیویی ارسالی ارزیابی می شود. در کلینیک ممکن است فرد همکاری نکند یا به دلایلی نتواند همه توانمندی های خود را نشان بدهد.
  • آرامش کودک: حس آرامش کودک با توجه به موقعیت در خانه بودن
  • انگیزش: ایجاد برخی انگیزش های سمعی و بصری
  • دسترسی بهتر: دسترسی به ابزارها و اسباب بازی های خانگی
  • کاهش اضطراب: تردد مداوم در شلوغی شهر و حضور در خارج از خانه موجب ایجاد اضطراب برای کودک می شود.
  • راحتی بیشتر: نیاز نیست لباس بپوشید و مسیر خانه تا کلینیک را طی کنید. در خانه جلسات خود را پیگیری کنید.
  • هزینه کمتر: با حذف هزینه های تردد، هزینه جلسات آنلاین کمتر از جلسات حضوری خواهد بود.
  • برنامه ریزی بهتر: در جلسات حضوری شما می بایست وقت خود را با برنامه کلینیک تنظیم کنید ولی در جلسات آنلاین می توانید در زمان دلخواه تمرینات درمانگر را ببینید و اجرا کنید.
ضمنا سیستم آموزشی آنلاین هم می تواند معایبی داشته باشد از جمله مشکلات فنی و مشکل بودن ارتباط با کودکانی که دچار کم شنوایی یا بیش فعالی هستند.

آیا کودک دلبندتان به کاردرمانی و یا گفتاردرمانی نیاز دارد؟

ما ارزیابی تخصصی را به صورت رایگان انجام می دهیم ...

ارزیابی تخصصی بیماران و تشخیص دقیق مشکلات آنان از اصلی‌ترین اجزا درمان می‌باشد. اگر ارزیابی صحیح انجام شود و اختلالات درست تشخیص داده شوند، این امر می‌تواند نقش مهمی در درمان و حتی سرعت بهبودی بیمار داشته باشد.

گفتاردرمانی آنلاین برای چه کودکانی مناسب است؟

اختلالات زیادی را می توان از طریق جلسات آنلاین ویزیت کرد. محدودیت سنی برای استفاده کنندگان از این روش وجود ندارد. در مواردی که سن کودک کمتر از سه سال است، بیشتر جلسات به صورت مشاوره آنلاین با والدین کودک خواهد بود. در زیر برخی از اختلالات و بیماری هایی که بیشترین سود را از این جلسات می برند را ذکر کرده ایم:

  • لکنت : چه در کودکان و چه در بزرگسالان از طریق درمان آنلاین لکنت زبان، قابل درمان است.
  • تاخیر کلامی : کودکانی که قادر به صحبت کردن نیستند و یا مهارتهای گفتار و زبان آنها نسبت به هم سن و سالانشان کمتر است از جلسات از راه دوره بهره زیادی می برند.
  • مشکل تلفظ : این مشکل هم در کودکان و هم در بزرگسالان از طریق جلسات آنلاین قابل درمان است.
  • سکته مغزی و آسیب مغزی : افرادی که بواسطه سکته مغزی و یا آسیب مغزی مشکلات گفتار و زبان دارند به دلیل سختی رفت و آمد به کلینیک، می توانند از جلسات توانبخشی از راه دور استفاده ببرند.
  • مشکلات خواندن و نوشتن : کودکان دارای مشکلات خواندن و نوشتن نیز از این جلسات بهره زیادی می برند.
  • کودکان دارای بیماری : کودکان دارای کم شنوایی یا فلج مغزی، اتیسم و بیش فعالی و.. همگی می توانند کاندید استفاده از این خدمات باشند.

کاردرمانی آنلاین برای چه کودکانی مناسب است؟

بر اساس بررسی های ما، جلسات درمانی آنلاین بر روی چند گروه کودک نتایج فوق العاده‌ای داشته که می توان به کودکان گروه های زیر اشاره کرد:

  • بیش فعال
  • نقص توجه
  • سطوح خفیف و‌ متوسط “اتیسم”
  • اختلال هماهنگی رشدی (خام حرکتی)
  • اختلال پردازش حسی
  • اختلالات یادگیری
  • کودکانی که جهت “سنجش مدارس” مراحل آماده شدن را طی می کنند.
احتمالا هنوز سوالات زیادی درباره مشکل فرزند دلبندتان دارید. اکثر خانواده ها سوالات مشترکی در خصوص بیماری ها و اختلالات شایع دارند که در این قسمت به آنها پاسخ داده شده است.

چه امکاناتی برای کاردرمانی آنلاین مورد نیاز است؟

برای گفتاردرمانی یا کاردرمانی آنلاین  تجهیزات زیر لازم است:
  • لپ تاپ یا تبلت یا گوشی هوشمند
  • اتصال اینترنت پرسرعت (اینترنت تلفن همراه و یا ADSL)
  • دسترسی به ابزارها و اسباب بازی های خانگی
  • در ادامه ممکن است درمانگر از شما بخواهد تصاویر، وسایل یا کتب خاصی را نیز تهیه کنید.
برای کیفیت بهتر جلسات کاردرمانی و گفتاردرمانی آنلاین بهتر است نکات زیر رعایت شود:
  • هدفون، میکروفون
  • نور مناسب
  • محیطی آرام و بی سر و صد
بهترین کلینیک کاردرمانی در اصفهان

بهترین کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی اصفهان کجاست؟

انتخاب کلینیک کاردرمانی مهمترین انتخاب شما در راه بهبود فرزند دلبندتان است. ما شرایط را برای شما به گونه ای فراهم نموده ایم که بیشترین آثار مثبت را برای شما و فرزند عزیزتان در پی داشته باشد ...

تمرینات گفتاردرمانی آنلاین چگونه انجام می شود؟

شیوه اجرای تمرینات گفتاردرمانی آنلاین

  • یکی از چالش های جلسات گفتاردرمانی آنلاین، نحوه اجرای تمرینات توسط درمانگر است. در ادامه روشهایی که گفتاردرمانگر تمرینات را به مراجعه کننده منتقل می کند را ذکر می کنیم. درمانگر یک یا چند روش از روشهای زیر را براساس نوع مشکل و سن مراجعه کننده انتخاب می شود.
۱ارائه تمرین از پیش ضبط شده ( الگو) در گفتاردرمانی آنلاین درمانگر می تواند تمرینات را در ابتدا به تنهایی ضبط کند و سپس برای مراجعه کننده ارسال کند.
  • برای نمونه اگر قرار است فرد دارای لکنت تکینیک خاصی را پیاده کند، نمونه ای از اجرای این تکنیک را درمانگر ضبط و سپس برای مراجعه کننده ارسال می کند و از او می خواهد مطابق با الگو ضبط شده در خانه تمرین کند.
  • برای کودگ دارای تاخیر کلامی اگر تمرین آموزش واژگان است. درمانگر با تهیه ویدیو آموزشی تمرین مورد نظر را بصورت عملی اجرا و برای والدین ارسال می کند . کودک می تواند این ویدیو را مشاهده کند و واژگان جدید را یاد بگیرد.
  • از طریق این روش می توان تمرینات انواع اختلالات را را ارائه داد. به تجربه بسیاری از مراجعه کنندگان و والدین از این تمرینات رضایت بالایی دارند.
۲ارائه دستور العمل اجرای تمرینات گفتاردرمانی آنلاین،معمولا همراه با ارائه دستورالعمل است. در این روش درمانگر، دستورالعمل اجرای تمرین- معرفی تمرین، توضیح تکنیک ها و باید ها و نبایدها – را برای مراجعه کننده می فرستد و از او می خواهد که مطابق با دستورالعمل گفته شده، تمرین یا تکلیف را انجام دهد.
  • برای نمونه درمانگر نحوه پیاده کردنتکنیک مکثرا برای مراجعه کننده توضیح می دهد و از او می خواهد این تکنیک را با روخوانی از روی یک کتاب مشخص پیاده کند.
  • برای کودک دارای تاخیر کلامی (گفتاردرمانی آنلاین کودکان)، درمانگر نحوه تعامل با کودک را برای والدین توضیح می دهد و از آنها می خواهد در تعاملات خود با کودک موارد گفته شده را رعایت کنند.
  • برای فردی که مشکل تلفظ دارد، گفتاردرمانی آنلاین بر طبق این روش می تواند آموزش نحوه تولید یک واج مشخص باشد.
۳مشاوره آنلاین گفتاردرمانی در مواردی درمانگر و مراجعه کننده، نیاز به گفتگو و مکالمه زنده دارند که این مکالمه می تواند بصورت تماس صوتی یا تماس ویدیویی باشد. این روش به عنوان مشاوره آنلاین گفتاردرمانی شناخته شده است. این مکالمات می تواند با خود مراجعه کننده، والدین یا همراهان او انجام شود.
  • برای نمونه درگفتاردرمانی آنلاین لکنت زباناین روش کاربرد زیادی دارد. در موارد بسیاری فرد دارای لکنت یا همراهان او نیاز به گفتگو برای طرح پرسش و یا رفع نگرانی های خود دارند. درمانگر می تواند بصورت زنده به سوالات پرسیده شده پاسخ بدهد و نگرانی های مراجع خود را رفع کند.
  • برای کودکان دارای تاخیر کلامی، در مواردی درمانگر می بایست مستقیما با کودک ارتباط داشته و نحوه ارتباط او را بصورت زنده مشاهده کند. همچنین در صورت لزوم سوالات والدین را از طریق تماس صوتی پاسخ بدهد.
روش مشاوره آنلاین یا گفتگوی ویدیویی، برای افراد دارای مشکل تلفظ نیز لازم است. مراجع کننده در حین تمرین تلفظ، نیاز به شنیدن بازخورد یا نظر درمانگر دارد تا اینکه در نهایت واج مورد نظر را در جایگاه صحیح تلفظ کند.
کاردرمانگر

بهترین درمانگر آنلاین کیست؟

انتخاب کاردرمان و گفتاردرمان یکی از مهمترین عوامل موثر در بهبود و پیشرفت سریع تر مراجع است. ما به شما کمک میکنیم که مناسب ترین درمانگران آنلاین را برای کودک خود انتخاب کنید ...

آیا گفتاردرمانی آنلاین موثر است؟

گفتاردرمانی انلاین توسط مراجع علمی معتبر، نظیر انجمن علمی گفتاردرمانی، انجمن گفتار و زبان آمریکا مورد تایید قرار گرفته است. انجمن گفتار و زبان آمریکا از Telepractice حمایت کرده است چرا که این روش سبب ارائه خدمات گفتاردرمانی به افراد زیادی می شود .همچنین به آسیب شناسان گفتار و زبان پیشنهاد داده است که روشهای ارائه خدمات از راه دور را یاد بگیرند.

در مجموع، مراجعانی که از این روش استفاده کرده اند رضایت بالایی را نشان داده اند. هم اکنون این روش در کشورهای بسیاری استفاده می شود.

از این روش برای ارزیابی و درمان اختلالات گفتار و زبان، می توان استفاده کرد. تحقیقات متعددی نشان داده اند که تاثیر درمان های از راه دور، مشابه درمان های حضوری است. البته در مواردی ممکن است گفتاردرمانی از راه دور، برای شما تاثیر گذار نباشد. به همین دلیل قبل از شروع جلسات نیاز است با آسیب شناس گفتار و زبان (گفتار درمانگر) مشورت کنید.

استفاده از تکنولوژی، آسان، راحت و ارزشمند است. کودکان علاقه زیادی به تکنولوژی دارند و مشتاق تمرینات متکی بر تکنولوژی هستند. کودکان به گوشی، تبلت و فیلم علاقه زیادی دارند که این باعث شده است میزان درگیری آنها با تمرینات مبتنی بر تکنولوژی بیشتر باشد.

خدمات مشاوره

درخواست جلسه مشاوره

مشاوره توانبخشی خدمتی حرفه ای است که برای کمک به سازگاری بهتر بیماران با پیامدهای روان شناختی، خانوادگی، اجتماعی و شغلی بیماری های جسمی و روانی شدید و مزمن، قطع عضو و یا فلج حرکتی و ... توسط روان شناسان مشاور آموزش دیده به این منظور ارائه می شود.

مقالات مفید و کاربردی برای خانواده ها

آگاهی و نقش فعال والدین، لازمه اثربخشی بیشتر درمان است ...

سوالی دارید؟

با یکی از متخصصین کاردرمانی کلینیک صحبت کنید تا راه حل مشکل خود را پیدا کنید. ما از پاسخگویی به سوالات شما خوشحال می شویم.

پس اگر ساکن شهر اصفهان هستید

با ما تماس بگیرید ...

(تماس در ساعات کاری و پیام به صورت شبانه روزی)

09135553323

سایر راه های ارتباطی

❤️

بعضی از کودکان ،
کم توان به این دنیا میان ...
شاید خدا میخواسته
با دستای مهربون شما
اونها را تــوانـمــند کنه ...

پس دوستان مهربان

بسم الله ...

کمک به درمان کودکان نیازمند

5/5 - (35 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: